استاندار آذربایجان شرقی عدالت آموزشی را جزو نیازهای ضروری در حوزه تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: باید در زمینه برخورداری از امکانات و فضاهای آموزشی، توجه بیشتری به مناطق محروم و کمبرخوردار صورت گیرد.
دکتر محمدرضا پورمحمدی عصر امروز (دوشنبه) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با حضور وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی جزو استانهای برتر در عرصه مدرسهسازی و جلب مشارکت خیران است، افزود: با وجود کارهای خوبی که در این عرصه انجام شده، اما هنوز هم شاهد عدم تعادل در برخورداری از امکانات آموزشی در سطح استان هستیم.
وی خاطرنشان کرد: طرح آجر به آجر، یک کار فرهنگی و ارزشمند برای جلب مشارکت عموم مردم در امر مدرسهسازی است و در کنار چنین اقداماتی باید بحث عدالت آموزشی و توجه بیشتر به مناطق محروم و کمبرخوردار نیز بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با قدردانی از اجرای طرح رتبهبندی معلمان از سوی وزارت آموزش و پرورش، گفت: تاکنون به دلایل مختلف، آنچنان که باید به جایگاه قشر فرهنگی در کشور ما توجه نشده و باید دست به دست هم دهیم تا جایگاه معلمان در کشور ارتقا یابد.
پورمحمدی همچنین از اقدامات وزارت آموزش و پرورش در دوران کرونا قدردانی کرد و گفت: راهاندازی شبکه شاد یک کار بزرگ و الگوسازی خوبی برای آموزش مجازی بود و این شبکه در دوران بعد از کرونا نیز میتواند نقش مهمی در توسعه آموزش داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم در این جلسه با بیان اینکه در یک سال گذشته جریان آموزش به صورت پویا، مستمر و باکیفیت در استان اجرا شده است، افزود: شبکه شاد به عنوان دستاوردی بزرگ و ماندگار، مسیر آموزش مستمر مدرسهای را برای دانشآموزان فراهم کرد.
جعفر پاشایی افزود: در راستای جلوگیری از شکاف آموزشی و احتمال افت دسترسی دانشآموزان به امکانات آموزشی، طرح ابتکاری یاریگران آموزش با حمایت استاندار در استان اجرا شد و در کنار آن طرح سنجشگران برای ارزیابی میزان دسترسی کمی و کیفی معلمان و دانشآموزان به امکانات آموزشی در سطح استان و منطقه به اجرا درآمد.
در حاشیه این جلسه، تفاهمنامه همکاری برای توسعه خدمات آموزشی، فرهنگی و تربیتی رایگان برای کودکان بیسرپرست و بدسرپرست مناطق دهگانه شهرداری تبریز و نواحی پنجگانه آموزش و پرورش این شهر به امضای شهردار تبریز، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و مدیرعامل انجمن حکمت رسید.