استاندار آذربایجان شرقی بعد از ظهر امروز (دوشنبه) با حضور در مرکز ارتباطات مردمی استانداری، از طریق سامانه 111 به سؤالات و درخواستهای تعدادی از شهروندان پاسخ داد.
عابدین خرّم طی یک ساعت حضور خود در این مرکز، با تعدادی از شهروندان از طریق تلفن 111 گفتوگو و مسائل و مشکلات آنان را پیگیری کرد.
وی پس از ثبت درخواستهای شهروندان، دستورهای لازم برای پیگیری مشکلات آنها را از سوی دستگاههای مرتبط صادر کرد.
استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از کارکنان سامانه 111 که پاسخگوی تماسهای مردم هستند، بر حضور مستمر مسئولان دستگاههای اجرایی در این مرکز برای ارتباط مستقیم با مردم و پاسخگویی به سوالات و درخواستهای آنان تأکید کرد.
سامانه تلفنی 111 یکی از مجاری ارتباط مردم با دولت در سراسر کشور است که هر یک از آحاد مردم میتوانند ایدهها، پیشنهادها، انتقادها، شکایتها و درخواستهای خود از دولت و دستگاههای اجرایی را با آن مطرح کنند.
هدف از راهاندازی این سامانه، تمهید شرایط لازم برای برقراری ارتباطات موثر و کارآمد و نیز پاسخگویی سریع و صحیح به مسائل و مشکلات مردم در رابطه با دستگاههای اجرایی است.
ارتقا و توسعه سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (111) که از ضریب نفوذ بالایی در دستگاههای اجرایی برخوردار است، با اصلاح رویکردهای خدمترسانی در راستای استقرار میز خدمت، گام مهمی را در تسهیل شرایط تعاملات و پاسخگویی صحیح متناسب با شأن مردم برداشته است.
سامانه ارتباطی 111 با نظارت بر شیوه ارتباطات مردمی دستگاههای اجرایی، خلاءهای موجود را شناسایی کرده و در صورت تخطی سازمانهای ذیربط از چارچوب قانونی، نقش مطالبهگری از جانب مردم را ایفا کرده و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.