معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مردم ناظران بینقص و بینظیری هستند که واقعیتها را اعلام میکنند، گفت: اغلب مدیران و کارمندان ادارات سالم هستند؛ اما گاهی برخی غفلتها رخ میدهد که باید تذکر داده شود.
تراب محمدی در نشستی با مدیران مرکز ارتباطات مردمی دستگاههای اجرایی استان با محوریت تشریح ماموریتهای و اهداف این حوزه در دولت سیزدهم، اظهار داشت: در دنیای امروز با توجه به گسترش ساختارهای اداری و پیچیدگی امور و افزایش جمعیت برای اینکه دولت تحت نظارت مردم قرار گیرد میزهای ارتباطات مردمی در ادارات و سامانه ارتباط مردمی دولت ایجاد شده است.
وی ادامه داد: هدف از ارتباطات مردمی، ارتباط نزدیک و بیواسطه دولت با مردم است و کارکنان این بخشها در ارزیابی و رسیدگی به تمام شکایات مردمی به صورت مستقیم با مدیران رده بالای دستگاههای دارای در ارتباط هستند.
محمدی اظهار داشت: دولت سیزدهم دولت مردمی است که این امر، تکلیف مسئولان و کارکنان را بیشتر کرده و باید در خدمترسانی به ارباب رجوع اهتمام ویژهای داشته باشند.
وی گفت: فلسفه اصلی سفرهای استانی رئیس جمهور ارتباط مستقیم با مردم و بررسی کارکرد مدیران است و در این سفرها، سامانه تلفنی 111 مهمترین راه ارتباطی مردم با رئیس جمهور برای شکایات و ایدههاست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی افزود: ضروری است در جامعه این موضوع اطلاعرسانی و آگاهسازی شود که هر شکایتی که از ادارات دولتی داشته باشند در این دولت به جد رسیدگی و پیگیری میشود.
وی تاکید کرد: کارکنان بخش ارتباطات مردمی در ادارات باید با گشادهرویی و صبر و حوصله پاسخگوی مردم باشند.
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان شرقی گفت: در دولت سیزدهم تلاش میکنیم ارتباطات مردمی به شبکهای منسجم تبدیل شود.
محمدرضا سلطان زاده افزود: گفتمان دولت سیزدهم، مردمی بودن است و سفرهای استانی ریاست جمهوری نیز در این راستا انجام میشود.
وی ادامه داد: گرهگشایی از کار مردم مهمترین هدف دولت در سفرهای استانی است و مرکز ارتباطات مردمی در این سفرها، حرفهای مردم را به رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت منعکس خواهد کرد.