مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایهگذاری استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به سند شورای جهانی صنایع دستی در سال 2015 مبنی بر انتخاب تبریز به عنوان پایتخت فرش دستباف، گفت: نقش صنعت فرش در اشتغالزایی و رونق تولید باید مورد توجه قرار گیرد.
میرصمد ابراهیمپور در جلسه کمیته تبلیغات و اطلاعرسانی نخستین نمایشگاه بینالمللی فرش دستباف تبریز، برگزاری این نمایشگاه را فرصتی مناسب برای معرفی تبریز به عنوان پایتخت فرش دستباف جهان دانست و گفت: فضاسازی رسانهای و اطلاعرسانی نقش مهمی در تحقق این امر دارد.
وی با اشاره به برخی از رویدادهای جنبی این نمایشگاه ازجمله رونمایی از بزرگترین فرش دستباف ایران، اهتمام و اراده جدی اعضای کمیته تبلیغات را در راستای فعالیتهای تبلیغی و اطلاعرسانی در سطح کشور و منطقه خواستار شد.
ابراهیمپور همچنین تبلیغات محیطی و رسانهای در شهرهای خواهرخوانده تبریز و کلانشهرهای کشور و مکاتبه با اتاقهای بازرگانی کشورهای مختلف را از جمله برنامههای این کمیته برشمرد.
پیشنهاد درج نمایشگاه فرش دستباف در تقویم نمایشگاه بینالمللی تبریز، استفاده موثر از ظرفیت فضای مجازی و رسانههای گروهی استان، پخش تیزر رسمی نمایشگاه در شبکههای داخلی و خارجی و تبلیغات محیطی در ناوگان حمل و نقل شهری و هوایی از جمله تصمیمات این جلسه بود.