معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی گفت: بخش عمدهای از مسائل و مشکلات شهروندان در رابطه با دستگاههای اجرایی، توسط سامانه سامد پاسخگویی شده و تنها موارد ریشهدار به دستگاههای مربوطه ارجاع داده میشود
حمیدرضا قاسمزاده در نشست مدیرکل دفتر ارتباط مردمی و سفرهای نهاد ریاست جمهوری با معاونان استاندار و مدیران استانداری و دستگاههای اجرایی استان، اظهار داشت: دیدارهای مردمی با هدف پیگیری و استخراج مشکلات مردم برگزار میشود.
وی خاطرنشان کرد: هدف دیدارهای مردمی، جلب اعتماد مردم به مجموعه دولتمردان و مجریان است و نشان میدهد که مدیران دغدغه رسیدگی به مسائل و مشکلات آنان را دارند.
قاسمزاده تأکید کرد: ارتباط مستقیم با مردم برای آگاهی از دغدغهها و اهتمام در رفع مشکلات آنها حائز اهمیت است و سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت(سامد)، پل بدون واسطه مدیران برای پاسخگویی به مطالبات مردمی است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی همچنین گفت: براساس مطالعات انجامشده ۱۰ درصد مراجعات به استانداری مربوط به این مجموعه بوده و مابقی مراجعات به سایر دستگاههای اجرایی مرتبط بوده است.
مدیرکل دفتر ارتباط مردمی و سفرهای نهاد ریاست جمهوری نیز با اشاره به اینکه اهتمام جدی در دولت تدبیر و امید برای برگزاری دیدارهای مردمی وجود داشته است، گفت: دیدارهای مردمی به صورت چهره به چهره و با رویکرد حل مساله و رسیدگی به مشکلات مردم برگزار می شود.
روحالله بشارت اظهار داشت: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر برگزاری دیدارهای چهره به چهره مدیران با مردم، الزامات قانونی تحقق این مهم در دولت های یازدهم و دوازدهم پررنگ تر شد.
وی ادامه داد: در دولت دوازدهم به تمامی استانداران و دستگاه های اجرایی استان ها ابلاغ شد که در هفته یک روز برای دیدار مدیران با مردم مشخص شود که این موضوع در استان آذربایجان شرقی اجرایی شده است.
بشارت گفت: گزارش همه دیدارهای مردمی و اقدامات انجام شده در راستای حل مشکلات و مسائل مطرح شده در این دیدارها از سوی دستگاه ها، هر سه ماه یک بار به دفتر ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری ارسال می شود.
وی افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در آذربایجان شرقی، اقدامات بسیار خوبی در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در این استان انجام گرفته است.
مدیرکل دفتر ارتباط مردمی و سفرهای نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: براساس گزارش های ارائه شده، تشریفاتی برای دیدار مردم با مدیران و معاونان استانداری آذربایجان شرقی وجود نداشته و مردم دسترسی راحت و آسان به آنان دارند.
قاریزاده، مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان شرقی هم در این نشست گزارشی از عملکرد سامانه ارتباط مردمی دولت در استان و همچنین دیدارهای مردمی مدیران ارائه کرد.
مدیرکل دفتر ارتباط مردمی و سفرهای نهاد ریاست جمهوری همچنین با استاندار آذربایجان شرقی دیدار و گفتوگو کرد.